Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…NIECODZIENNIK SATYRYCZNO-PROWOKUJĄCY

Forum > Grajdołek Mistrzów > Charlie wyjawił specyfikację Playstation 5
szatkus
szatkus - Superbojownik · 6 lat temu
8 rdzeni Zen i grafika oparta na AMD Navi (szósta generacja GCN). Focusują się na technologiach VR.

Nie ma sensu dawać źródła, bo jest za drogim paywallem, a wszędzie o tym piszą.

--

Thurgon
Thurgon - Superbojownik · 6 lat temu
Ciekawe czy będzie wsteczna kompatybilność co do VR. Chociaż inaczej, jeżeli jej nie będzie to dopiero będzie chujnia.

--
Próżnoś repliki się spodziewał. Nie dam ci prztyczka ani klapsa. Nie powiem nawet:"Pies cię j...ł"- Bo to mezalians byłby dla psa

I_drink_and_I_know_things
:szatkus to wklej artykuł zza tego pejłoła.

--
A Lannister always pays his debts

Ethordin
Ethordin - Superbojownik · 6 lat temu
Już o piątce myślą?

--
UWAGA: w komentarzu powyżej tej sygnatury może być ukryty sarkazm!!!
Rezyduję w RPA: blog; tyrury

I_drink_and_I_know_things
:ethordin myślą to już pewnie o siódemce.

--
A Lannister always pays his debts

Thurgon
Thurgon - Superbojownik · 6 lat temu
PS3 - 2006
PS4 - 2013

Nie ma co się dziwić w sumie. 7 lat na generację...

--
Próżnoś repliki się spodziewał. Nie dam ci prztyczka ani klapsa. Nie powiem nawet:"Pies cię j...ł"- Bo to mezalians byłby dla psa

Hej, a może by tak wstawić swoje zdjęcie? To łatwe proste i szybkie. Poczujesz się bardziej jak u siebie.
Mojs - Superbojownik · 6 lat temu
:thurgon
Dodaj ps4 pro, jako wersję 2.0 po 3 latach

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
Nowe PS już w planach, tylko znów gier nie będzie

--

Thurgon
Thurgon - Superbojownik · 6 lat temu
:salival

Niby właśnie w lutym opatentowali jakiś myk na wsteczną kompatybilność z PS4. Chociaż uj wie, jak to ma wyglądać. Podejrzewam, że i tak trzeba będzie kupić cyfrówkę z psstore. No chyba, że wsteczna ma dotyczyć VR, jeżeli mają w to inwestować. Poczekamy. Podejrzewam, że do zimy 2020.

--
Próżnoś repliki się spodziewał. Nie dam ci prztyczka ani klapsa. Nie powiem nawet:"Pies cię j...ł"- Bo to mezalians byłby dla psa

szatkus
szatkus - Superbojownik · 6 lat temu
:thurgon ino PS3 żył wyjątkowo długo. 5-6 lat to była normalka. Oryginalne źródło podaje 2018Q4/2019Q1 czyli w praktyce pewnie 2019.

A ten patent to nic konkretnego. Znowu dziennikarze, którzy nie potrafią nawet przeczytać ze zrozumieniem abstraktu znaleźli sobie temat. Korpo takie jak Sony produkuje takich patentów tysiące.

--

arabek
arabek - Superbojownik · 6 lat temu
Ale jaki problem ze wsteczną kompatybilnością obecnie? Ta sama architektura procesora (amd64), ta sama architektura chipsetu graficznego jeżeli chodzi o instrukcje. Nawet nie trzeba będzie rekompilować, żeby gry z ps4 chodziły na ps5, o ile zachowają kompatybilność binarną i stare biblioteki w systemie.

Imvho dobry krok ze strony SONY, pierwszy raz od wielu lat robią coś co na dłuższą metę ma sens.

--
Hello world! Thanks for creating me. I'll keep an eye on your stuff. Love, Gary.

szatkus
szatkus - Superbojownik · 6 lat temu
:arabek gry na konsole są skrojone pod sprzęt. To nie PC, gdzie Windows ogarnia, żeby na różnych sprzętach wszystko działało tak samo.

--

Thurgon
Thurgon - Superbojownik · 6 lat temu
:szatkus E, to nie problem - patrz co robi X w tej materii. Tu raczej o geld chodzi.

Z tą kompatybilnością to imho - pójdą w stronę VR. Jako posiadacz i raczej wierny psowi konsolowiec powiem, że gdyby mój set nie banglał na 5 to bym się delikatnie mówiąc wkurwił i serio rozważył kupno iksa. Także serio podejrzewam, że kompatybilność będzie, ale dla vrowców. Resztę pewnie zleją, albo opcja będzie jak z pscośtam co to tylko w Stanach jest.

--
Próżnoś repliki się spodziewał. Nie dam ci prztyczka ani klapsa. Nie powiem nawet:"Pies cię j...ł"- Bo to mezalians byłby dla psa

arabek
arabek - Superbojownik · 6 lat temu
:szatkus to była prawda jeszcze w przypadku ps3, ps4 niewiele różni się od xone, jakby się firmy dogadały co do jednej podstawy softwareowej, to i na tym i na tym dałoby się odpalić. To nie czasy specjalizowanych układów, ta era minęła bezpowrotnie.
Ostatnio edytowany: 2018-04-05 18:27:43

--
Hello world! Thanks for creating me. I'll keep an eye on your stuff. Love, Gary.

szatkus
szatkus - Superbojownik · 6 lat temu
:thurgon ale na Xbone to nie jest taka kompatybilność jak kiedyś, że wsadziłeś płytę PSX do PS2 i działało. To są de facto robione na szybko porty.

:arabek jest prawdą i będzie tak długo jak gry na konsole będą robione tak niskopoziomowo.

--

Sawpel
Sawpel - Stulejman Wspaniały · 6 lat temu
:thurgon PS Now jest też w Europie, w Polsce po prostu nie ma oficjalnie, ale grać się da bez problemu :]

--
"Więc kim ty jesteś? Tej siły cząstką drobną, co zawsze złego chce, lecz czyni tylko dobro" "Oh no, she's killing blind orphans! That's so evil, I mean which is great but blind orphans!" "Odmawianie kobiecie tańca to ignorowanie części jej osobowości. To zniewaga, którą niełatwo zapomnieć. Bowiem ona miała coś do zaoferowania: swoje oddanie. Przed mężczyzną, który z nią nie tańczy, nigdy nie otworzy swej duszy do samego końca."

arabek
arabek - Superbojownik · 6 lat temu
:szatkus oj :szatkus oj :szatkus. Poka mnie 15 gier zrobionych niskopoziomowo na PS4, serio pytam?

Tylko studia first party piszą do metalu, robiąc to niejako prawie pół darmo (za dofinansowaniem SONY czy MS) głownie żeby promować markę. Cała reszta to produkcje UE4/Unity/Frostbite/Cryengine (czy inne pomniejsze silniki).

Swoją drogą, widzę, że do ciebie nadal nie dociera, że metal praktycznie będzie per default wstecznie kompatybilny między ps5 a ps4. Kompatybilność wsteczna "za darmo".

--
Hello world! Thanks for creating me. I'll keep an eye on your stuff. Love, Gary.

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
:szatkus mało kto ma czas i pieniądze pisać niskopoziomowo dla obecnej generacji. Te architektury są zbyt skomplikowane. Zresztą niskopoziomowo tutaj nie znaczy wcale od razu pisanie w asemblerze. Są po prostu biblioteki dające nieco więcej kontroli jak np. DX12. Teraz brnie się raczej w prawie-niskopoziomowe rozwiązania, które mają bardza cienką warstwę HAL, ale są portowalne na różny hardware. Generalnie nie jest tak trudno dziś pisać dla konsol jak było kiedyś ( a szkoda, bo może by mniej crapu wychodziło ), a gry są o wiele bardziej portowalne ( zresztą dziś tworząc cokolwiek trzeba wziąć portowalność pod uwagę ).

--

arabek
arabek - Superbojownik · 6 lat temu
:salival swoją drogą, piszesz o nieco więcej kontroli i podajesz DX12 (nieportowalny) mając Vulkana (portowalny) w sygnaturce Tak lekko schizofrenią wali Tyciutko, tyci tyci… Ale wali…
Ostatnio edytowany: 2018-04-06 14:14:14

--
Hello world! Thanks for creating me. I'll keep an eye on your stuff. Love, Gary.

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
:arabek DX12 wspomniałem w kontekście XBoxOne. Poza tym DX12 i Vulkan to praktycznie to samo jeśli chodzi o kontrolę. I tu i tu driver jest cienką warstwą a mamy kontrolę nad wszystkim -
synchronizacją, zasobami, pamięcią itd. Pracuję głównie z Vulkanem, ale DX12 nie jest mi obcy. Poza tym DX12 jest portowalny w ekosystemie MS - inna sprawa, że to dosyć wąski ekosystem ;) Poza tym XOne nie wspiera Vulkana ( choć Windows tak ). Natomiast Nintendo Switch jest pionierem w świecie konsol i Vulkan na pokładzie już jest. Jakiś czas temu czytałem ( choć to raczej w kategorii plotek ), że kolejne Playstation też będzie wspierało Vulkan ( nie mogę odszukać źródła. A Vulkan mam w sygnaturce, bo jakby nie patrzeć jesteśmy częścią Khronos Group i sporo pomysłów wyszło od nas ( np. te paskudne render passy ).

--

arabek
arabek - Superbojownik · 6 lat temu
Ja myślałem, że dyskusja jest w kontekście PS5 i mi ten DX12 kompletnie nie leżał ;)

A to nie jest tak, że obecne PS4 wspiera jakiś tam subset Mantle'a bo AMD (albo i nawet w kolejnej wersji SDK i Vulcana, cholera wie, bo nie mam dostępu do SDK niestety)? W sumie nic nie stoi na przeszkodzie SONY, żeby i wstecz zaimplementować (w sensie do obecnej generacji).

Mamy tu jakiegoś gamedeva który może potwierdzić/zaprzeczyć?
Ostatnio edytowany: 2018-04-06 17:09:53

--
Hello world! Thanks for creating me. I'll keep an eye on your stuff. Love, Gary.

salival
salival - Little Princess · 6 lat temu
:arabek mogę powiedzieć jedynie, że low-level API PS4 to nie Mantle ( Mantle umarło, a raczej przerodziło się w Vulkan, co zresztą widać po nazwach funkcji ). Plotki plotkami, ale na razie nie wiadomo, czy konsole będą wspierały którekolwiek standardowe API, zapewne z powodów politycznych. Nic nie stoi na przeszkodzie jeśli hardware to wspiera. Nawet ktoś tam eksperymentował z instalowaniem Linuxa na PS4 i drivera wspierającego Vulkan i to działało. Ale Sony jak zwykle zrobi po swojemu.

--

arabek
arabek - Superbojownik · 6 lat temu
Boję się, że za którymś razem im to robienie po swojemu nie wyjdzie i zostaną na lodzie.

--
Hello world! Thanks for creating me. I'll keep an eye on your stuff. Love, Gary.
Forum > Grajdołek Mistrzów > Charlie wyjawił specyfikację Playstation 5
Aby pisać na forum zaloguj się lub zarejestruj